Tuesday, 26 June 2012

Perigi Cari Timba ? Relevan kah ?





Assalamualaikum.



Biasa lelaki yang melamar wanita untuk bernikah. Tiada yang ganjil bukan ? Bagaimana pula kalau “Sudi tak awak kawin dengan saya”? kata perempuan kepada lelaki. Agak janggal sedikit bukan ?


Tudia mai dahh.

Ada perempuan yang merasakan lelaki itu mampu membahagiakannya dan membimbingnya ke syurga Allah, tapi malu, khuatir atau takutkah untuk meluahkan perasaan pada lelaki tersebut. Mungkin tidak mahu digelar perigi cari timba barangkali.

Ada yang malu untuk meluahkan perasaan.

Ada juga yang memilih menjadi anak dara hingga ke akhirnya.

Hahahaha.

Relevankan istilah perigi cari timba ini kerana setiap manusia di dunia ini baik lelaki atau perempuan mempunyai hak untuk memilih siapa untuk disukai dan disayangi.

Boleh je nak mula langkah pertama dulu !

Tambahan pula, zaman sekarang lelaki sedikit tapi perempuan ramai. Saingan kut. Haha.


Sedangkan perempuan lelaki saling melengkapi.

Dua hati disatukan dengan iman.

Perempuan sukakan lelaki yang istiqamah menjaga agamanya, selain kedudukannya,hartanya dan paras rupa.


Tapi kalau nak yang macam tu, perempuan pun kene samelah berusaha mempertingkatkan diri. Hehehe.




Tu je kut. Doakan aku kawen cepat. Hihi. Assalamualaikum.




6 comments:

aisyah said...

kau nak kawen cepat ea? berapa cepat tuu hehe nanti jangan lupa jemput ye wan ^^

Azza Afdzal said...

tak salah kalau kita nak mencuba :)

Misz Mieza said...

Dalam zaman serba maju ni relevan kot..

RIMA DANIA said...

relevan sebab zaman dah berubah..
untuk kebaikan bersama.. tak salah
kalau perempuan melamar..

p/s: kawen masa study seronok.. nanti kita pikir nak tumpu pada study & masa depan.. lega dah tak perlu pikir pasal cinta yg x pasti =)

cik nAdyYa ツ said...

nak kawin cepat ?woww !!
oke sy doakan tauu..
doakan tuk sy gakk ehh :P

zaman sekarang memang da berubah ..
saye ponn macam perigi crek timba kot !! :P
bkn senang nak crek laki yg baek tuk jadi bakal suami kita kan :D

kaizen said...

sy pon nk kawen gak....

*calon dah ade tp sbb blaja so tangguh dlu