Thursday 20 December 2012

Ada apa dengan 21 Disember 2012 ?

Bismillah. Assalamualaikum. Saya mulakan entri ini dengan satu ayat Al-Quran

Dalam Surah Al-A’raf, ayat 187 bermaksud: “Mereka bertanya kepadamu (wahai Muhammad) tentang hari kiamat: Bilakah masa datangnya?

Katakanlah: Sesungguhnya pengetahuan mengenainya hanyalah ada di sisi Tuhanku, tidak ada sesiapa pun yang dapat menerangkan kedatangannya pada waktunya melainkan Dia. (Huru-hara) hari kiamat itu amatlah berat (menggerunkan makhluk-makhluk yang ada) di langit dan di bumi; ia tidak datang kepada kamu melainkan secara mengejut.
Mereka bertanya kepadamu seolah-olah engkau sedia mengetahuinya. Katakanlah: Sesungguhnya pengetahuan mengenai hari kiamat itu adalah di sisi ALLAH, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui.

Kiamat itu ilmu Allah

Hal ini terungkap pertama kali pada kalendar Suku Maya Indian, Jumaat 21 Desember 2012. Menurut Suku Maya Indian mengatakan fenomena ini terjadi karena habisnya masa kalendar pada kalendar suku maya.


Tapi bagi saya, kalaulah benar kiamat esok, pasti tanda-tanda besar kiamat sudah pun berlaku sekarang. Pasti Dajjal sudah turun untuk menyesatkan manusia, Nabi Isa dan Imam Mahdi juga pasti turun untuk menyelamatkan akidah manusia. Namun mereka tidak muncul lagi kan?

Dunia di tangan, Akhirat di hati :)

Tapi, seperti yang sedia maklum, tanda-tanda kecil kiamat telahpun banyak yang berlaku kan? Maknanya Kiamat makin hampir. 

Banyak kan ?

KIAMAT PASTI DATANG, PERSOALANNYA, SIAPKAH KITA MENGHADAPINYA ANDAI KITA PANJANG UMUR ?

Siapkah kita ?


Janji Allah untuk orang yang beriman adalah Jannah. So kalau nak Jannah Allah, banyakkan amal kita. Hehe. InsyaAllah.

Dekat kan ?

Baca lagi di sini : Link 1 , Link 2 , Link 3


InsyaAllah :)






3 comments:

nabiha yahya said...

Singgah sini! Entri yg bagus :D

Kekzamanis said...

sama2 kira memperbanyakkan amal.. In Shaa Allah.. =)

Shazwan: said...

biha : hehe. thanks. alhamdulillah :)

miss mieza : yup. ayuh :)