Monday, 23 January 2012

Apa yang dimaksudkan dengan CANTIK ??

Assalamualaikum . Topik aku hari ni adalah CANTIK. Topik ni macam ok je . Jom !!

Mukadimahnya , Kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan terletak pada wajah dan pakaiannya.
( Hamka).

cantik tak ? 

Betul kan ? cantik pada rupa or pakaian tak cukup tapi  kalau cantik akhlak ditambah pulak dengan ilmu yang dimiliki , plus AGAMA. lagilah CANTIK kan . Kan ?


Hensem ? Tak cukupppp..

yang BAIK ? macam Fahri dalam filem Ayat-Ayat Cinta tu ? Tak cukup lagi ..

yang BerILMU ? macam Bill Gates ? Tak cukup lagi tu.


Akan jadi cukup kalau ada AGAMA

Kerana agama Islam lah yang menyuluh ke jalan yang LURUS . 
Insya-Allah .


towards JANNAH :)

9 comments:

Nurfarahana Abdul Aziz said...

Cantik itu universal dan susah diterjemahkan..bergantung kepada individu untuk menilai..*ewah apesal komen sangat bertatasusila.okebai*

shazwan: said...

farhana : haha . okayy lah tue . betul3 cantik itu universal dan subjektif.

S H I T E Q said...

berakhlak + berilu + beragama = cantik . baiklah :)

biha yahya said...

yes ! cantik universal :D ada adab ada akhlak lagi shanteekk :)

shazwan: said...

shiteq : yup . itu yg terbaik .

biha : betul . shuwitttt!!

Marhamah Junaisha said...

scope 'cantik' tu luas gilaaaaa....kdang-kadang sampai tak tertafsir....| jenguk abang syazwan..lama tak mai sini...banyak berubah..hoho.. :)^^

shazwan: said...

mar : betul . luas kan . hehe . lama da abg x update . sibuk je memanjang . alhmdllh ade mse skang ni . hehe

my_rules said...

namun penggunaan "cantik" kebiasaannya ditujukan kepada wanita

sYiRa LoKMaN said...

nice entry .. ^_^