Wednesday 14 September 2011

Andai kau JODOHKU

assalamualaikum readers. apa kabar semua? bagaimana syawal korang? BEST? raya tak lama lagi nak habis dah. dua minggu je lagi habis lah. so, enjoy raya puas2 dan jangan lupa solat ea??  hari ini aku nak share sikit pasal MENUNGGU KAMU ..

tunggu awak

                                 kadang2 ada yang sanggup menunggu seseorang itu sampai bila2. mungkin lelaki atau perempuan itu jodoh kita. mungkin tidak. jadi, nak tunggu tak salah. namun berdoalah sentiasa kepada Allah.




                                semoga ada JODOH. kalau tak ada. nak buat macam mana. kena REDHA. maybe ada hikmah di sebalik tu. Dia lebih mengetahui apa yang tidak kita tahu.

insyaAllah Allah lebih memahami n mengetahui setiap kehendak hambanya itu. "semoga Allah memberi jodoh yang terbaik untuk melengkapkan kekurangan hambamu ini!! 


Sekadar pandangan.. Banyak usaha yang boleh dilakukan selain couple, 1) Jika meminati seseorang, terus berjumpa kedua ibu bapanya bertanyakan statusnya. 2) Kalau tak sanggup, boleh juga tanyakan kepada orang yang dipercayai seperti ustaz, cikgu, naqib dan sebagainya tentang isi hati anda. Cop! tanyekan kepada mereka yang dah kawin saja k! Kerana maklumat itu akan disampaikan kepada si dia melalui isterinya. 3) Janji awal2 kamu nak kawin dengannya, n x payah couple. Tapi kene betul2 serius la, jangan janji je lebih, pastu tinggalkan. 4) Berdoa kepada Allah. kalau sebut nama sekali pun ok. Allah yang memiliki hati2 manusia. Banyak lagi usaha yang boleh dilakukan untk mencari si dia yang terbaik. Sebaik2nya tanyakanlah kepada mereka yang berpengalaman. (bukan member2 ko yang tukar2 girlfren k~)


usaha tangga kejayaan
                                                                                   
Jodoh mg perlu diusahakan.. Usaha yg terbaik ialah berusaha untuk mempersiapkan diri sendiri dulu agar jadi muslim@muslimah yg solehah.. Insya Allah jodoh pasti datang..Lelaki baik untuk perempuan baik dan sebaliknya... Andai jodoh belum tiba, pasti kerana Allah Maha Mengetahui yg kita ni belum bersedia untuk menempuhi alam perkahwinan.. So, muhasabah diri kita dulu Jgn tension kalau jodohnya belum sampai*winkwink* ..


tetap menunggu andai ada jodoh. andai tiada, carilah jodoh kita. sesungguhnya, jodoh kita sudah ditentukan oleh Allah sejak azali lagi.kat sini ada satu video utk hangpa semua. best. aminkan lah sama sama.



okayy tu je kot utk entry hari ni. sehingga ketemu lagi.bye.

5 comments:

EMOdisaster said...

thanks for the sharing...
btw, jgn lupe singgah blog sy.. =)
http://emosbloggingforlifes.blogspot.com/2011/11/senyum-top-lemon-babies.html

iAmCekbolat said...

abgku jiwang =="

Shazwan: said...

haha.

Mrs. Solarstreak said...

satu perkongsian yang baik.. terima kasih shazwan... :)
May Allah bless you.. amin. :)

missya ツ said...

entry yg benar! like3^^